söndag 31 maj 2009

helgen

Vilken underbar helgen det har varit. Verkligen bästa vädret också! Klar blå himmel och bara massa sol. Så ni förstår vad jag har gjort då :) har faktiskt blivit lite brun tycker jag.

Min helg har sett ut såhär: Parkeringsvakt på marknaden med Johanna, stan, hem till ilse och Magnus, sola, bada, marknaden med Elin, äta, mera sola och bada, marknaden igen, hem till mamma och bada, skriva uppsatser.
Visst har jag haft en trevlig vecka. Jag tycker iaf det, bara jag får lite sol så blir allt toppen (y)


Just nu håller jag på med att skriver en uppsats om barn arbete. Det är verkligen hemskat att skriva om det. Jag sitter nästan och grinar. Asså man fattar inte egentligen hur jävla bra man har gemfört med dom barn som måste jobba hela dagarna. Vi måste börja tänka mer positivt tycker jag och inte klaga för alla små grejer som kommer upp hela tiden.

Har faktiskt tänkt mycket på att jag kanske vill börja jobba med att hjälpa andra barn som har det svårt. För jag kan inte tänka mig barn som är mella 1-15 sitter själva i mörkret och inte vet vart dom ska ta vägen. Jag vill hjälpa dom.

iallafall så är det ju mammornas dag idag. Vi firade det med att vi åt tårta, riktigt mumsigt.
Vill bara säga att jag älskar min mamma mer en allt även fast det inte märks ibland. Jag tänker ändra på det, de är inte värt att bråka med henne. Hon ger så mycket till mig och jag är tacksam över att jag har en som min mamma.

pusshej
/ J


0 kommentarer: